середа, 9 січня 2013 р.

Про корисність карток знижок.

Всі до них вже звикли, і сприймають як належне. В себе в гаманці ви напевне віднайдете принаймі з десяток різних дисконтних карт.  Цікаве визначення з вікіпедії, яке співпадає із загальною думкою, що це, в першу чергу, засіб отримати знижку.
Але, насправді, основний профіт отримує продавець. З допомогою картки (а при отриманні  більшості з них ви ще й анкетку заповнюєте) можна не лише психологічно прив'язати покупця наявністю знижки, а й однозначно ідентифікувати його покупки. Це дозволяє оптимізувати пропозицію товарів, а також провести сегментацію покупців. На основі отриманих даних можна рекомендувати покупцям послуги чи товари, які з великою ймовірністю їм сподобаються. Така схема рекомендацій для покупок працює в Amazon.
Дивно лише, що картки випускають всі кому не лінь, а от пропозицією товарів чи послуг конкретним користувачам в Україні займаються мало. 
Один із варіантів реалізований у "Сільпо". Їхня програма лояльності для нашої сім'ї не дуже підійшла, оскільки протягом останнього року рекомендації щось придбати зводились до придбайте те, що ви зазвичай купуєте, тільки в дво- або трикратному розмірі і ваша знижка збільшиться. Фактично, вся програма лояльності говорить "ми хочемо, щоб ви у нас купили більше", а хотілося б варіанту "ми хочемо, щоб вам з нами було краще".
Наприклад, можна проаналізувати список покупок подібних користувачів. Припустимо, що частина з них регулярно купує вино + сир, а інша частина вино + сир + виноград. Тоді можна рекомендувати спробувати виноград першій групі. Подібні речі практикують при розкладанні товарів, але якщо і так раз у квартал присилають лист з пропозиціями, чому б не включити рекомендації продуктів? Чи рецепти, де складники принаймі на 85% присутні у звичному списку покупок? Адже всі покупки користувача присутні в базі. 
Але будемо вірити, що застанемо рекомендаційні сервіси в Україні. Адже етап збору даних вже проводиться, а впровадити рекомендації та зробити життя покупців кращим (заодно підвищивши рівень їхньої лояльності) не так складно.

Немає коментарів:

Дописати коментар