пʼятниця, 16 вересня 2011 р.

Розрахунок кількості операторів call-центру

Щоб обрахувати кількість операторів для call-центру  необхідно попередньо отримати такі дані:

  • середня тривалість розмови (Average Talk Time);
  • середній час обробки звернення після дзвінка (Wrap-Up Time);
  • число викликів на годину (Calls per hour);
Якщо статистичні дані відсутні - для початку можна встановити тривалість розмови 2 хвилини,  тривалість постобробки дзвінка прийняти за 0. 
Далі обрахунок можна зробити емпірично:
  1. Встановити скільки хвилин за годину (день)  оператор витрачає на обслуговування дзвінків.
  2. Поділити отриманий час на середній час обробки дзвінка (тривалість розмови + постобробка) - отримаємо число викликів, які може обробити оператор.
  3. Поділити кількість дзвінків в день на число викликів, які може обробити один оператор - отримаємо кількість операторів.
Можна також скористатись калькулятором  Erlang С. Для цього можна використати численні онлайн калькулятори - наприклад http://www.infratel.ru/products/calculation/erlangc.html. Можна також встановити розширення для Excel - http://www.erlang.com/excel.html (дозволяє використовувати формули Ерланга як звичайні формули Excel) або ж http://www.callcentrehelper.com/erlang-c-calculator-2473.htm (безкоштовне рішення). При використанні калькуляторів можемо також встановити рівень сервісного обслуговування - стандартно 80/20 (80% дзвінків отримують відповідь під час перших 20 секунд очікування).

Зауваження:
  • Підрахунок по даних моделях застосовний для вхідних дзвінків у випадках, коли всі оператори однакової кваліфікації.
  • Бажано розрахувати кількість операторів у час найбільшого завантаження call-центру та середнє значення. На основі цих даних можемо планувати кількість робочих змін, їх тривалість а також кількість операторів у кожній зміні.
  • Якщо потрібно розрахувати кількість операторів для здійснення вихідних дзвінків  - найпродуктивнішим є рішення коли обдзвон клієнтів здійснюється в автоматичному режимі, всі клієнти які відповіли на дзвінок направляються у вхідну чергу. Тобто фактично маємо підміну вихідних дзвінків на вхідні. 
Теорія:
  • Про формули Ерланга російською можна прочитати тут.
  • Більше про теорію телетрафіку тут.


Немає коментарів:

Дописати коментар